Het egoisme van mensen

Afbeeldingsresultaat voor egoisme 
Egoïsme van de mensen. Het is iets wat mij steeds meer opvalt. Veel meer dan dat het mij vroeger opviel. Waarschijnlijk komt dit ook doordat ik anders naar de dingen ben gaan kijken. Wat is er toch een hoop egoïsme in de wereld. Het is echt ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Veel mensen denken alleen maar aan zichzelf. Af en toe moet dit ook wel, maar vergeet niet dat er ook nog andere mensen op de wereld zijn dan alleen jijzelf. En besteed hier ook eens aandacht aan.


Als mensen problemen hebben denken ze bijv. ook alleen aan zichzelf. Als een ander dan over zijn/haar probleem wil praten horen ze dit niet eens en gaan gewoon verder op hun eigen verhaal over ellende en alles. Dan heb ik zoiets van luister ook eens naar de andere en besteed aandacht aan wat diegene zegt. Je bent niet alleen de enige die iets aan z'n hoofd heeft.

Zo kan ik je een persoonlijk voorbeeld geven. Mijn oma en opa zijn kort na elkaar overleden. Mijn oma is iets meer dan 2 jaar geleden overleden en mijn opa iets meer dan een jaar. Ik vind dit nog steeds erg moeilijk. Er was een periode dat als mijn moeder en ik buiten liepen, er aan mijn moeder werd gevraagd hoe het met haar ging. Maar dit werd niet aan mij gevraagd. Nu weet ik wel dat het voor mijn moeder dichterbij is, het zijn haar ouders enz. Maar de mensen vergeten wel dat het mijn oma en opa waren en ik een heel erg goede band met ze had. En ze meer voor mij waren dan 'maar' een oma en opa. Maar veel mensen begrijpen dit niet. En geloof mij maar als ik zeg dat het erg rot voelt als mensen dit niet begrijpen en je gewoon weg negeren. Niet eens vragen hoe jij je voelt en hoe het mij jou gaat. Als je erbij staat en mensen je gewoon weg negeren. Dat voel je. Gelukkig gaat het wel beter, maar een overlijden verwerken kost tijd en vooral als het overlijden van twee zeer dierbare personen zo kort na elkaar gebeurt.

Nog een voorbeeld. En een die zeer kwalijk is. Het stelen van graven. Zoals jullie konden zien in een video op mijn youtube kanaal. Zo had iemand een zonnebloem die ik bij het graf van mijn oma had neergezet, gestolen. Ik denk dan dat zo iemand de zonnebloem mooi vind en deze ´gewoon´ besluit mee te nemen. Is niets gewoons aan! Stelen hoort niet en vooral niet van graven. Je steelt dan niet alleen van de nabestaanden, maar ook dan de overledenen. En dat is nog veel erger!! Zo´n iemand denkt niet na hoe het voor de nabestaanden voelt als diegene de zonnebloem meeneemt. Hij/zij vind die bloem mooi en wil die dan ook gewoon hebben. Pech aan de nabestaanden of het verdriet of pijn doet als diegene die zonnebloem meeneemt. Ik heb voor zulke mensen geen goed woord over. Naar mijn mening kunnen zij niet denken en hebben ze zeker geen hart. En al helemaal geen geweten! Zeer zeker het toppunt van egoïsme! 

Zo kan ik nog wel even doorgaan, bijv. over reizen met het openbaar vervoer. Iedereen moet een zitplek hebben. En de meesten staan niet eens meer op als iemand aan komt lopen die slecht ter been of dergelijke is. Zij zijn moe, dus zij moeten zitten! Zo denken de meesten tegenwoordig. Maar ik laat het hierbij, anders word het wel een erg lang artikel. 

Mensen denk na en wees eens een keer niet zo zelfzuchtig! Denk ook eens aan een ander in plaats van alleen aan jezelf!
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?