Anderen dingen voor je laten bepalen, yes or no?







Afbeeldingsresultaat voor eigen mening
Je hoort wel eens mensen zeggen, je moet het zus of je moet het zo doen. Ook op het internet zie je dat velen voor anderen willen bepalen wat het beste is en hoe ze het moeten doen. Maar is het wel juist om andere mensen dingen voor jou te laten bepalen?


 Zelf vind ik het een absolute no go dat anderen voor jou gaan bepalen wat goed is en wat fout. Ik hou daar dan ook echt niet van. Wel vind ik dat je altijd met elkaar kan overleggen en het in overweging kan nemen wat de ander zegt. Bijvoorbeeld als familie of vrienden iets zeggen. Maar voelt het voor je zelf goed zoals jij het doet, en het doet niemand kwaad of is niet schadelijk, dan moet je het gewoon doen.

Maar als bijvoorbeeld iemand voor jou gaat bepalen wat voor kleding je draagt en hoe je alles moet doen, dat gaat mij te ver. Oké, ik wil best raad aannemen. Maar ik laat niet mijn leven over nemen door een ander. Als ik mijn kleding prima vind of wat dan ook, wie is een ander dan om mij hier de les over te lezen. Ieder zijn eigen mening en smaak. De een zijn smaak hoeft niet die van de ander te zijn en je hoeft ook een ander je wil niet op te leggen.

Dus doe gewoon wat goed voelt. En laat een ander zeker niet je hele leven voor je bepalen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?