Waarom ik een tijd niet op mijn blog was....


Een tijd heb ik niet geblogd. Er kwamen bijna geen posts op mijn blog en het was dus vrij stil hier
En er was ook een reden dat ik niet hier op mijn blog aanwezig was.
De meeste van jullie zal het niet ontgaan zijn dat ik een tijd niet op mijn blog volledig aanwezig ben geweest. Ik hoef natuurlijk jullie geen uitleg te geven. Maar ik vind het ook niet erg om te doen. Dus bij deze het verhaal.

Een aantal maanden geleden stopte ik bijna compleet met bloggen. Dit kwam omdat kort nadat mijn oma overleden was, ook snel daarna mijn opa overleed. Ik kon toen ook echt totaal niet mijn aandacht bij mijn blog houden. Er zat precies een jaar en zeven dagen tussen het overlijden van mijn oma en opa. Toen stopte de enige bron van inkomsten op mijn blog ineens met de samenwerking. Overleed mijn kanarie die ik had gekregen van mijn ouders om afleiding te hebben na het overlijden van mijn grootouders. En daar kwam ook nog eens bij dat kort daarop ik ineens een mail kreeg van een mede blogger over de kerstblog die ik toen nog had.

Deze medeblogger beschuldigde mij ervan dat de artikelen die ik op mijn blog had staan compleet van haar blog had gestolen. Ze vertelde mij zelfs dat alles op mijn blog van haar content was en dat ik blij mocht zijn dat zij mij mailde in plaats van gelijk een advocaat op mij af te sturen. En ook mocht ik blij zijn dat ze mij geen kosten rekende die weleens in de duizenden euro's hadden kunnen oplopen. Ik moest mijn complete blog verwijderen of anders zou ze mij wel weten te vinden met een advocaat en dan zouden de gevolgen niet te overzien zijn. Mijn kerstblog had ik gemaakt ter ere van mijn oma, die gek was op de kerst. Die mede blogger had zelfs het lef om mijn oma te beledigen! Ze zei dat mijn oma wel niet zo trots op mij zou zijn omdat mijn blog ter ere van mijn oma volstond met gestolen artikelen. En mijn oma trotser was geweest als ik zelf eens wat maakte. Ik was nog nooit zo boos! Ik mailde haar terug dat ik het niet wist waar ze het over had en dat ik al mijn artikelen zelf schrijf. Dat alles wat ze zei een dreigement was die niet op waarheid berustte. En dat ze absoluut mijn oma er niet bij moest betrekken. Want als je dat doet, ga je bij mij toch echt de verkeerde kant op! Ik liet haar weten dat ik nooit meer iets van haar wilde horen. Ik heb ook nooit meer iets van haar vernomen. 

Maar voor mij was de lol er wel grotendeels vanaf om te bloggen, want het had mij diep geraakt. Ik heb toen ook mijn complete kerstblog verwijderd. Ik had dat nooit moeten doen, nu achteraf gezien. Maar ik zag het bloggen op die blog echt niet meer zitten. Het was net of ik de hele tijd in de gaten werd gehouden door die mede kerstblogger. Was totaal niet fijn meer. 

Ook was voor mij de koek wel even op voor het bloggen in het geheel. Ik had er na dit alles gewoon geen puf meer in. Dus besloot ik de boel de boel te laten en een blogpauze in te lassen.

Nu blijkt dat een heel goed idee geweest te zijn. Ik heb nu weer volop zin om te bloggen. Had ik dingen anders gedaan nu achteraf met die mede kerstblogger en mijn kerstblog? Jazeker! Maar dat is achteraf. En wat gedaan is is gedaan. 

Ik ga nu weer volop hier op mijn blog aanwezig zijn en lekker bloggen. 

Bedankt voor het lezen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?