Een van mijn hobby's - Halfedelstenen


Als ik iets mooi vind dat zijn het wel natuurkristallen en halfedelstenen. Zou heb je bij de Holland & Barrett ook een schap met allemaal van zulke sieraden. Ik neem daar dan ook altijd wel een kijkje als ik er ben. Jaren geleden had ik deze set gekregen van mijn oma. Lang kon ik deze set niet meer vinden. Iets wat ik erg jammer vond. Tot ik deze ineens weer terig vond toen ik aan het opruimen was.


In deze set zitten elf halfedelstenen. Er zat ook een ketting bij, maar deze is nergens meer te vinden. Maar met een andere ketting is dat probleem zo opgelost.

In deze set zitten de volgende halfedelstenen:
  • Agaat
  • Amazoniet
  • Amethist
  • Aventurijn
  • Poppy jaspis
  • Kristal
  • Hematiet
  • Jaspis
  • Rode jaspis
  • Rozenkwarts
  • Tijgeroog
Elke van deze zou ook nog een bepaalde werking hebben. Of dit ook zo is weet ik niet. Ik vind ze in ieder geval heel mooi.

En zo zien de halfedelstenen eruit. Echt zo mooi! Deze zijn overigens hangers voor aan een ketting.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?