De schande die grafroof heet!

 Gratis Afbeeldingen : begraafplaats, graven, natuur, bos-, bomen,  grafstenen, graf, zonlicht, herfst, grafteken, gras, boom, landschap  5229x3066 - Suzy Hazelwood - 1459729 - Mooie Afbeeldingen - PxHere

Als ik ergens absoluut niet tegen kan dan is het wel stelen. Maar vooral als het gaat over grafroof. Hier kan ik zo kwaad om worden. Vandaag heb ik namelijk te horen gekregen dat de spullen die van het graf van mijn oma waren verdwenen zijn gestolen door een grafrover!

 Mijn oma is nu 6 jaar geleden in 2015 overleden. Nu ligt mijn oma begraven op een begraafplaats in Rotterdam. Ik ga niet zeggen welke begraafplaats, dit om privacyredenen. En het is nu al de zoveelste keer dat er bij mijn oma spullen van het graf weg zijn gehaald. Hier van hebben wij elke keer melding gemaakt op het kantoor op de begraafplaats. Met een melding maken kan precies worden nagegaan op de begraafplaats of het medewerkers van de begraafplaats zijn geweest die iets hebben weggehaald of dat het grafrovers zijn. Bij sommige meldingen bleek het te zijn dat de hoveniers een plant hadden weggehaald. Maar bij de laatste melding die ik afgelopen week had gemaakt, bleek het dus een grafrover te zijn geweest. En dat is niet de eerste keer, maar nu al de derde keer dat er een grafrover spullen van het graf van mijn oma steelt. Dit kreeg ik vandaag te horen van de begraafplaats.

Ik heb geen goed woord over voor de persoon die dit gedaan heeft. Hoe kan je het in je botte kop halen om spullen te stelen van een graf! Dan heb je absoluut geen geweten en ben je in mijn ogen een harteloze klootzak. Je hebt respect voor de overledenen en blijft met je vieze poten van een graf en van de spullen erop af. Je steelt geen spullen en al helemaal niet van overledenen. Wat is die grafrover een mismaakt persoon. Echt een die van mij zo door de grond mag zakken. Ik zal maar niet verder zeggen wat ik erbij wil zeggen wat dat is niet veel goeds. Het is een dief en een van de ergste soort dieven in mijn ogen. Respectloos naar de overledenen, dan heb je bij mij echt goed afgedaan. Walgelijk!

Als diegene een geweten zou hebben, zou die het niet doen. De persoon beseft niet wat voor verdriet diegene de nabestaanden aandoet. Want geloof mij, het is een schok als je bij het graf komt en er blijken weer spullen gestolen te zijn. Ik was dan ook verdrietig en ook heel boos dat er weer spullen waren gestolen die ik bij het graf van mijn oma had gezet.

Aangifte doen helpt niet en ik weet dat ik de spullen ook nooit meer terug zal krijgen die gestolen zijn door die klootzak van een grafrover. Mensen zouden ook voor overledenen respect moeten hebben en ze hun eeuwige rust niet ontzeggen. Want dat is wat je doet als je spullen van een graf steelt. Je steelt van overledenen en ontneemt hen hun eeuwige rust. 

Wat wie respect heeft voor de overledenen heeft ook vaak respect voor het leven. En dat heeft deze persoon niet!

Bron foto:
Foto is van google, niet van de in mijn tekst genoemde begraafplaats dit voor de duidelijkheid!

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?