Column - Grafroof! Waar is het fatsoen gebleven?!

Grafroof. Iets wat je steeds vaker wat over hoort. Ook op het nieuws en ook op social media. Zelf heb ik hier ook al meerdere malen mee te maken gehad, helaas.

Zo zijn er al heel vaak spullen bij de graven van mijn oma en opa gestolen. Eigenlijk zou je ontvreemd moeten zeggen, maar ik noem het gestolen. Dat is ook wat het is. Het is diefstal van een graf en dus grafroof. En diegenen die dat doen zijn niets meer dan vieze ordinaire dieven van de laagste soort als je mijn mening wilt weten. Ik zal maar verder niet zeggen wat ik er van vind. Want ik denk niet dat dat gepast is om hier te zeggen. 

Nu is er al voor de zoveelste keer iets van de graven gestolen en ik ben deze etters die dat doen, meer dan spuugzat. Laten we zeggen dat het beter voor hen is als ik ze niet tref. Het engeltje op de foto is deze keer gestolen. Stelletje idioten die dat doen. Schorem is het!

Als ze ook nog maar nog ergens een mini beetje fatsoen in hun sodemieter hebben, dan brengen ze de gestolen spullen terug. Want hoe kan je met je eigen leven als je spullen van graven steelt en deze door verkoopt voor geld. Of als je ze als cadeau zou weggeven of zelf houdt. Hoe kan je! Dit is een van de ergste soort diefstallen die je kan plegen! Dan heb je geen geweten en al helemaal geen fatsoen.

En ik wil mijn spullen terug! Diegenen hebben het recht niet om iets van de graven van mijn oma en opa te stelen. De enige die er aan mogen komen zijn mijn ouders en ik. De rest moet er met hun handen vanaf blijven! En niet aankomen! Stelen van de doden is zelfs nog erger en overledenen verdienen hun rust. En die krijgen ze niet als er steeds maar spullen van het graf worden gestolen!

Melden doe ik het altijd en is dan ook het beste om te doen. Alleen krijg je het daar vaak niet mee terug. En de daders worden ook niet altijd gepakt. Dus aangifte doen helpt ook niets. Ze zouden eigenlijk bewaking moeten laten lopen op de begraafplaats of camera's over de hele begraafplaats zetten. Ik lever graag mijn privacy daar in om er voor te zorgen dat er bij mijn oma en opa niets meer gestolen word!

Want dit is niet te doen. Ik ben al mijn oma en opa kwijt die mij zeer dierbaar waren en nog steeds zijn. En dan krijg je ook dit er nog eens bij! Maar laat ik afsluiten met een klein gedicht dat ik heb geschreven.

Life went on
But it was never the same again
Now we have to live
With the love they left behind
And with them in our hearts
But not anymore in our lives...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Let op met verse muntthee

wat is het verschil tussen eyeliner, oogpotlood & gelliner?